torsdag, oktober 04, 2012

Nettside tar vare på arven etter Michael Harper

Jeg ble veldig glad da jeg fikk se at noen har tatt vare på arven etter fader Michael Harper (bildet), som døde i 2010. Han ble på så mange måter synonymt med den karismatiske bevegelsen, som en av dens pionerer. For mitt eget vedkommende fikk han stor betydning både med hensyn til den karismatiske bevegelsens fremmarsj, men kanskje mest i de siste årene av hans liv da han søkte og senere ble en del av Den ortodokse kirke. Via nyhetsbrev og personlig korrespondanse kom vi hverandre nær.

Nå har Harper Foundation satt sammen artikler, bilder, bokomtaler og minner og lagt det hele ut på en webside. Her er det mye spennende og ikke minst mye matnyttig for den som søker. Nettsiden finnes her:

http://www.harperfoundation.com/index.html

På denne nettsiden finnes det også et intervju med fader Michael gjort av Constantinos Athanasopoulos om hvorfor han ble ortodoks. Jeg vil tro flere enn meg vil finne det veldig interessant. Du finner det her:

http://www.harperfoundation.com/interviews.html

Ingen kommentarer: