torsdag, oktober 18, 2012

Et råd i rette tid

Det er forunderlig hvordan enkelte ting blir til spesiell hjelp for deg, når du trenger det. Slik ble det i dag, for meg. Før jeg sovnet i går kveld lå jeg å tenkte på en spesiell sak, og ba Gud veilede meg. Jeg synes av og til det er litt vanskelig å holde fokus på det jeg kjenner Gud har for meg i ulike faser, fordi det er så mye som er interessant. Selv det gode kan bli det aller bestes verste fiende. I dag tidlig kom noen ord av Antonios meg i møte:

Noen spurte abba Antonios den store: 'Hva må jeg gjøre for å tilfredsstille Gud? Den gamle mannen svarte:

'Følg nøye med på det jeg nå sier deg: Hvem du nå enn måtte være, ha alltid Gud for dine øyne, uansett hva du gjør; gjør det i tråd med De hellige Skrifters vitnesbyrd, uansett hvor du befinner deg, og forlat ikke disse rådene lettvint. Hold fast ved disse tre tingene, og du vil bli reddet'.

Etter å ha lest disse ordene, ble det lettere for meg å holde fast ved det som er mitt kall.

Ingen kommentarer: