tirsdag, mai 18, 2021

Dyret


Her om dagen ble jeg oppmerksom på et svart dyr som satt høyt oppe på den ene veggen på rommet hvor jeg sover. Det satt ganske så stille på en taklist på samme side som sengen min. Nå er jeg ikke så overvettes begeistret for insekter der jeg skal sove, så jeg håpet den holdt seg der den var og ikke kom opp i senga til meg! Hver gang jeg var på toaletttet iløpet av natta og slo på lyset satt det svarte dyret urørlig på plass. Det var da endelig godt. Om morgenen lkeså. Det satt for langt oppe til at jeg kunne nå det.

Jeg sov urolig den natta, så jeg spurte sønnen min - som er høyere enn meg (hvilke sønner er ikke det!) - om han ikke kunne være så snill å fjerne dette svarte dyret for meg.

I går gjorde han det.

Han kom for å vise meg det etterpå! 

Dyret var en svart tegnestift!

Alt er ikke hva det ser ut som og om natten kan selv en tegnestift bli til et svart, ekkelt dyr. Det bildet kan brukes på mange livssituasjoner.

Ingen kommentarer: