torsdag, mai 13, 2021

Sangen i natten


Noen netter nå har jeg våknet med en sang. Det har vært netter fylt med så mye smerte og kroppslig stivhet. Det har vært vanskelig å snu seg i senga. Sangen er denne:

Jeg har vandret med Jesus i mørke og lys. Under vekslende tider og kår. Men når alt om meg skiftet, jeg sang til hans pris. Han er troffast i dag som i går.

Kor: Hvilken lykke og fred, ja, vidunderlig fred, som jeg har når med Jesus jeg går! La så allting forandres - min sang blir dog ved: Han er trofast i dag som i går!

Jeg har vandret med Jesus på ensomme sti, og, jeg tenkte: Meg ingen forstår. Da jeg hørte en stemme som så mildt til meg sa: Jeg er trofast i dag som i går.

Jeg har vandret med Jesus i sorgenes dal, der hvor stien er knudret og hård. Kun et ord - og den ble til en skjønn blomstersal...

Her har du sangen på video:

https://www.youtube.com/watch?v=-gz4GTin3xI

Dette er blitt 'min sang' disse dagene, og mitt enkle vitnesbyrd.

Ingen kommentarer: