mandag, desember 29, 2014

Svakhetens teologi

''Men for jeg ikke skal bli hovmodig over alt det fantastiske Gud har avslørt for meg, så har jeg fått en torn i kroppen som stikker meg. Den er en utsending fra Satan som stadig rammer meg med sine smerter, for at jeg ikke skal bli hovmodig. Tre ganger har jeg bedt Herren Jesus at denne tornen må bli tatt fra meg. Men Jesus har svart meg:                                                                

Min hjelp er alt du behøver. Jo svakere du er, desto mer kan min kraft virke i deg. Derfor vil jeg heller skryte av min svakhet, for på grunn av den kraften kan Kristus virke i meg. Jeg er glad for å svak og avhengig av Gud'.

(2.Kor 12,7-10. Den levende Bibelen)

Alternativ oversettelse: 'Min kraft arbeider best i svakhet'. (NLT)

Ingen kommentarer: