fredag, juli 10, 2020

Profetisk: Drøm om engler som sendes for å vekke

I natt drømte jeg om engler. Det har jeg aldri gjort før. Svære engler. De var mange. De var først samlet til råd, hvor de fikk sine ordrer delt ut. Deretter så jeg dem oppe på fjell og høydedrag, alle med sjofarer og trumpeter. Sjofar- og trompetstøtene gjallet i landskapet, over byer og bygder, og når de var til ende ropte de: Våkn opp! Våkne opp!

Jeg kjente på en stor ærefrykt rundt disse englene. En hellighet. Der de var samlet til råd, var det en slik forventning, en slik iver hos dem. Deres oppdrag var tydelig: de var kommet for å vekke.

Når jeg skriver disse ordene kommer et skriftsted til meg: 'Tiden heretter er kort!'

Jeg tar mobilen i bruk for å finne ut hvor det står skrevet i Bibelen, men før jeg gjør det åpner jeg Bibelen på et helt tilfeldig sted. Mobilen forteller meg at dette står i 1.Kor 7,29 og når jeg ser etter så er det akkurat den siden hvor dette står jeg har slått opp! Det tror jeg ikke er tilfeldig.

Ingen kommentarer: