onsdag, juni 09, 2010

Opplever vi begynnelsen på GOG-krigen?

Det er interessant å se hvordan Det rabbinske rådet i Judea vurderer den eksplosive situasjonen med "freds"-armadaen og Tyrkias og Irans sterke engasjement i sakens anledning. 4. juni kom dette rådet med en uttalelse hvor det heter at dette kan lede til GOG-krigen, slik den beskrives i Bibelen.

Profeten Esekiel profeterer om en stor hær som vil angripe Israel fra nord. Du kan lese om dette i Esek 38-39.

Det rabbiske rådet i Judea mener at det som nå skjer godt kan være begynnelsen til denne krigen, som er forutsagt i Guds ord.

Uttalelsen kommer omtrent samtidig med nye harde utfall fra det despotiske regimet i Iran. I dag møttes Irans president Mahmoud Ahmadinejad og Kirististans president Nursultan Nazarbayev Tyrkias president Abdullah Gul. I den forbindelse sa Ahmadinejad:

"Israel kan begynne nedtellingen for sin eksistens. Landet har vist at det ikke hører hjemme eller har noen plass i Midtøsten, og at ingen ønsker å leve sammen med det. Ingen land i verden anerkjenner det, og sionistregimet står bak den diktatoriske verdensordenen."

Se også:
http://www.vl.no/verden/article23834.zrm http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=10001398

9 kommentarer:

Storstrand sa...

Interessant! Det ante ikke jeg, da jeg skrev statusen min idag.

Rablings sa...

Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvem jeg synes er det mest despotisk regime, det Israelske eller Iranske? Hvis dette er gud`s utvalgte folk, da sier jeg opp min stilling for en slik sjef ønsker jeg ikke å ha...!

Anonym sa...

Jeg henviser til B.Birkelands sine artikkler i DagenMagazinet hvor han skriver om opptrappingen av "Palestina-krigen". Denne krigen vil legge premissene for skriftordet som sier at Israel skal ligge fritt og uten murer mot sine naboer. Det er høyst sannsynnlig at Gog-krigen er et resultat av Israels velstandsutvikling i denne perioden, kanskje forårsaket av olje og gass- forekomster som er blitt påvist utenfor kysten. Utrolig spennende tider uansett!
T.Leigre

Storstrand sa...

Jeg har i grunnen alltid forstått at Gog-krigen kommer når Israel aner fred og ingen fare (fordi det ikke er noen murer og porter i landet)... men jeg kan jo selvsagt ta feil i den forståeslen.

Anonym sa...

Et svar til Rablings som burde vært gitt av vertskapet til denne bloggen.

Guds utvalgte folk er de som kjenner sønnen hans og derfor faren, dvs. kristenheten. De folk som kalder seg israelere er for størstedelen Khazarer som omvendte seg til jødedommen omkring år 800. De har intet å gjøre med det hellige land.

De utvalgte overholdt ikke deres pakt med Gud og mistet derfor retten deres til Israel, som ble etablert i 1948, ikke fordi Gud ombestemte seg men pga. en lite veloverveid resolusjon i FN.

Hold deg til Gud og lær ham å kjenne ved å kjenne Jesus og følge hans befalinger.

Bjørn Olav sa...

Den siste kommentaren strider mot Guds evige løfter, gitt til Israel, og gjentatt i Det nye testamente. Gud har ikke forkastet sitt gamle paktsfolk. Det holder å lese et vers for å motbevise erstatningsteologien til anonym:

"Jeg spør da: Har Gud forkastet sitt folk? På ingen måte!" (Rom 11,1)

Ikke til å misforstå med andre ord.

Anonym sa...

Det skal bli en ytterst interessant krig når fienden angriper på hesteryggen bevæpnet med sverd og skjold. For det er slik det er beskrevet i profetien.

Bjørn Olav sa...

Den dagen det skjer vil du nok bli overrasket, og de som spotter vil bli stående igjen med skammen. Den dagen Herren henter sine hjem, vil det være for sent å vende om. Noe å tenke på mens du ennå har muligheten til å vende om!

Storstrand sa...

Vel, tatt i betraktning at de som kjører med tanks/stridsvogner i dag, fortsatt bærer navnet "kavalleri", som under riddertiden, så ser jeg ikke problemet ditt...