lørdag, april 19, 2014

Alt står og faller med Kristi oppstandelse!

Når disse linjene skrives er det igjen en liten time av påskeaften. Jeg tar tidlig kveld. Klokken 08.00 i morgen feirer vi Festenes Fest - Kristi seierrike oppstandelse i Kristi himmelfartskapellet.  Akkurat det gleder jeg meg veldig til! Da må jeg tidlig opp for å gjøre de siste forberedelsene til at vi kan gjøre dette til en spesiell dag i kirkeåret. Derfor trenger jeg å få noen timer på puta.

Alt står og faller med Kristi oppstandelse. Uten oppstandelsen er vår tro absolutt ingen ting. Da er den bare moralnormer og tomme ritualer.

Kristi oppstandelse forandrer alt! Gravnattens mørke er brutt. Alt er blitt lys, og alt er lyst. Døden er trådt ned av døden. Seieren er vunnet.

Jeg vil med dette hilse bloggens lesere med seiersropet:

KRISTUS ER OPPSTANDEN!

Og jeg svarer med hele meg:

JA, HAN ER SANNELIG OPPSTANDEN!

Ingen kommentarer: