torsdag, april 10, 2014

Når Herren er vårt ly

Dagene er så som så. Ved siden av hjerteproblemene ble jeg i går så svimmel. Måtte sitte oppe i natt.

Noen ord fra Cyprian og Salmenes bok har kommet meg til hjelp i dag:

'Den som sitter i Den Høyestes ly, som bor i Den Allmektiges skygge, han sier til Herren: Min tilflukt og min borg, min Gud som jeg setter min lit til'. (Salme 91,1-2)

Vers 1 er så vakkert oversatt slik i oversettelsen fra 2011:

'Den som sitter i skjul hos Den høyeste og finner nattely i skyggen av Den veldige'.

'Hva er det å frykte i dette livet, for det menneske hvis vokter i dette livet er Gud'. (Cyprian)

Det minner meg om ordene til apostelen Paulus:

'For jeg er viss på at verken død eller liv, verken engler eller krefter, verken det som nå er, eller det som komme skal, eller noen makt, verken høyde eller dybde eller noen skapning, skal kunne skille oss fra Guds kjærlighet i Kristus Jesus, vår Herre'. (Rom 8,38-39)

Ingen kommentarer: