torsdag, april 10, 2014

Det handler om å berøre hverandre mens vi lever!

Pinsepastoren Tomas Sjödin er en mann som gjennom sitt forfatterskap har vært meg til stor hjelp.

Hans bunnløse ærlighet med livet tiltaler meg. Men så er han da også en prøvd mann. Sammen med resten av familien sin. Han er far til to som er hjemme i himmelen, og en som er her på jorda. Bøkene hans, de fleste av dem oversatt til norsk, vender jeg stadig tilbake til. Det er Tomas Sjödin, som sammen med blant annet Henri Nouwen og Jean Vanier, som har hjulpet meg til å forstå begrepet 'svakhetens teologi'.

Nå har han skrevet en betraktning i Göteborgposten, som har grepet meg så sterkt. Den handler om å bli berørt, og er skrevet i anledning 27 års dagen til sønnen, Hans Petter. Han ble bare 15 år.

Jeg håper du tar deg tid til å lese det Tomas Sjödin skriver. La oss leve slik at vi berører hverandre, ikke bare med ord, men med livene våre - mens vi lever.

http://m.gp.se/nyheter/goteborg/1.2332707-tomas-sjodin-ror-vid-mig-medan-jag-lever

Ingen kommentarer: