tirsdag, oktober 12, 2010

Åndelig reproduksjon eller et komfortabelt liv?


En av mine venner i Romania er Ovidiu Patrick, her på bildet sammen med kona Adina Petric. Ovidiu driver et evangelisk arbeid i landet ut fra baptistmenigheten som han er leder for. Han har et ordtak som jeg synes er så bra, at jeg måtte oversette det til norsk og legge det ut her på bloggen. Bare hør:

"Forskjellen mellom et komfortabelt kristent liv og et dyrebart kristent liv består i åndelig reproduksjon."

Tenk over hva det betyr for ditt liv. Jeg har tenkt over hva det betyr for mitt. Ved siden av den virkelige tilfredstillelse som bare Jesus kan gi, gir livet med Gud mening når man ser frukt av sitt arbeid i form av mennesker som kommer til tro på Jesus.

Kan årsaken til at vi ikke ser så mange bli vunnet gjennom vårt vitnesbyrd - enten det er gjennom våre ord eller våre liv - være at vi lever for komfortabelt? At vi - når det kommer til stykke - ikke er villig til å betale prisen med å forkynne evangeliet for andre? At den prisen er for høy, omkostningene for store? Kan de ødelegge vårt gode navn og rykte?

Utsagnet fra min rumenske venn har fått meg til å stille ransakende spørsmål til meg selv.

Ingen kommentarer: