mandag, mai 02, 2022

I natt drømte jeg om Einar Lundby


I natt drømte jeg om Einar Lundby (bildet), 1884-1978, lege i Brumunddal, kjent forkynner og sjelesørger. I drømmen snakket Lundby til meg og minnet meg på ordene til apostelen Johannes: "Men dersom vi vandrer i lyset, likesom han er i lyset, da har vi samfunn med hverandre, og Jesu, hans Sønns blod renser oss fra all synd." (1.Joh 1,7) 

Nå er det lenge siden jeg har lest eller lyttet til doktor Einar Lundbys undervisning, men dette var et av hans favorittskriftsteder. Så dette kom uventet. I drømmen så Lundby på meg med sine milde, gode øyne og sa: "Lev i lyset, Bjørn Olav! Og Jesu blod skal rense deg fra dine synder!" 

Over en lengre periode nå har Herren talt til meg om 'Kristi dyrebare blod'. Ingen kan måle verdien av Kristi blod. Det er uvurderlig! Det er en kraft i Kristi blod, ikke bare hva syndernes forlatelse angår, men også når det gjelder beskyttelse. 

Ingen kommentarer: