tirsdag, desember 07, 2010

Eldre kristent ektepar myrdet i Baghdad søndag

Den kristne minoriteten i Irak har mistet enda flere. Søndag kveld ble et eldre kristent ektepar myrdet i sitt eget hjem.

De to ble skutt i Baladiyat, den østlige delen av Baghdad, som i hovedsak er et område befolket av shiamuslimer.

Siden 2003 har kristne flyktet fra Irak på grunn av forfølgelse, sjikane og trussler. I 2003 var 1,2 millioner kristne i landet. I dag er tallet under 600.000. Det mest grusomme angrepet mot den kristne befolkningen skjedde 31 oktober da selvmordsangripere stormet en syrisk-katolske i Baghdad og drepte 58 og såret 75.

Bildet viser interiøret i en kirke i Irak.

1 kommentar:

broder i kristus sa...

Etter dager i dyp hjerte bønn i Egypt la Jesus på mitt hjerte lengselen etter å vekke brødre og søstre til å vende sitt hjerte mot lidende brødre og søstre på jorden.
Når man er i Norge å ser hvordan mange kristene bruker tiden på å pleie sine egene problemer for frelsen og små problemer hele tiden til å se på se seg selv blir jeg kvalm.

Nå må nøden vekkes i hjertene over smerten som finnes i lidende menesker over alt.
Jesus ønsker brennende hjerter som feier ondskap og urett bort fra jorden.
Vi må proklamere Guds riket på jorden nå.!
Hjertet må rope ut kjærlighet til en lidende verden som roper etter kjærlighet.

Jesus jeg åpner mitt hjerte for deg så det blir gjennomsiktig så ditt lys kan stråle ut i verden å tenne dem lidende øyner.
Jesus selv om jeg er sliten av å være blant dem få kristene som hører ditt ropp om at vi må gjøre våre hjerter til en levende strøm av ditt lys til verden så gir jeg aldri opp.
Jeg er ditt vitne mot alle som fornekter å være lys for verden i sitt seg selv har nok å streve med.
Jesus jeg åpner også idag mitt hjerte å føler ditt beger i mitt hjerte fylt med din levende vin som du lar renne i mitt hjerte til legedom.
Jesus gjør meg idag også til en levende kilde for ditt lys så verden kan se at vi elsker deg.
La ditt lys kome inn i alle formøkede øyner så lyset kan tennes i øynene i dag.
Jesus vekk dien ut av selviskhet til å bli levende hjerter for deg.
Dem vet ikke hva dem mister når dem ikke lever i deg min gode venn +


Rop inne i deg "Jesus kom inn i mitt hjerte og rens ut egosismen slik at du kan fylle mitt hjerte med ren kjærlighet"