mandag, mars 23, 2020

Han holder hele verden i sin hånd



Jeg har betraktet dette maleriet av Yvonne Bell i lang tid i dag. Det griper meg så sterkt. Kanskje det kan bli til oppmuntring for flere enn meg. Jeg tenker på Jesu forbønnstjeneste i dag: 'Men Jesus har en prestedømme som ikke tar slutt, fordi han er og blir til evig tid. Derfor kan han også fullt og helt frelse dem som kommer til Gud ved ham, fordi han alltid lever og går i forbønn for dem.' (Hebr 7,24-25)
Dette gir meg håp for dagen i dag - og morgendagen.
Samtidig summerer dette maleriet opp den Nasjonale bønnedagen i går. Det var så gripende å stå sammen med kristne fra så mange sammenger og be for landet vårt, og for verden.
Gud er på tronen.Iingen ting kommer overraskende på Ham.
Maleriet er en del av et banner som ble laget til konferansen CELEBRATE i 2013.

Ingen kommentarer: