fredag, februar 18, 2022

Ble vekket i natt og hørte ordene: "Be for Mariupol!"

Mens jeg ba for Ukraina i natt kom det så sterkt for meg at vi i dag spesielt må be for byen Mariupol. Flere ganger i natt ble jeg vekket med ordene: "Be for Mariupol!" Jeg har bedt om Guds beskyttelse, om at Herren må sende engler til byen og at den ondes planer må avsløres.

Jeg har bare hørt navnet 'Mariupol' i media, men ikke festet meg ved hva slags by dette er. Fra Wikipedia har jeg hentet følgende: 

"Mariupol (ukrainsk: Маріуполь, russisk: Мариуполь) er en by i Donetsk oblast øst i Ukraina med ca. 500 000 innbyggere (2007). Mariupol er en storby i sørlige rand av Donbass, industriområdene i hele det østlige Ukraina. Byen ligger ved Azovhavet og har en viktig havn. Mariupol ble grunnlagt i 1778. Mellom 1948 og 1989 het byen Zjdanov.

I Mariupol finnes tungindustri som jern-, stål- og kjemisk industri.

Selv om nesten halvparten av befolkningen ser seg som etniske ukrainere taler de fleste av dem russisk eller blandingsspråket surzjyk. Byen har også en relativt stor minoritet grekere (drøye 4 %)."

Så herved er bønneoppfordringen gitt videre til dere som står med oss i bønn for Ukraina.

Ingen kommentarer: