fredag, februar 18, 2022

Vis meg hvordan jeg kan elske som Deg!


 I denne sesongen må vi overlate oss selv til Guds vilje, vel vitende om at han har oss i sine hender, ingenting unnslipper ham. Vi stoler på hans integritet, selv om vi føler intens smerte. Vi vet at fienden er kilden, men Far vet best. Jeg har ofte spurt: "Hvorfor vil du tillate dette? Hvorfor ikke gi meg det jeg vil ha? Hvorfor ikke endre ulykken min?» Til syvende og sist går alt gjennom Herrens hender, og han alene kjenner begynnelsen fra slutten. Vi stoler på ham når livet virker urettferdig. Vi får kanskje ikke svaret på "hvorfor" nå, men i fremtiden vil vi forstå. Det er også viktig å merke seg at smerten vår kan brukes som forberedelse til vårt kall. I vår svakhet nærmer han seg. Han nærmer seg de knuste hjerter. Gjennom vår svakhet er han sterk.

- Steve Porter/Norsk oversettelse: Bjørn Olav Hansen (c)

Ingen kommentarer: