fredag, mai 23, 2008

Nasjonal bønnekonferanse for Israel og Norge



I kveld starter den nasjonale bønnekonferansen for Israel og Norge, i Rotunden på Hedmarktoppen folkehøgskole. Den messianske jøden Chuck Cohen og jeg er konferansens talere. Cohen har vært en av pastorene for menigheten Kings of Kings i Jerusalem, og er en av lederne for Intercessors of Israel. Det er andre gangen denne konferansen arrangeres. Arrangør er Glåmdal Israelsforening sammen med Bønnetjenesten for Norge. Chuck Cohen og jeg var også talere på den første nasjonale bønnekonferansen for Israel og Norge, som ble holdt for to år siden. Da deltok også Elijahu Ben-Haim. Det er jo alltid aktuelt å be for Israel, men i år med 60 års jubileum og med trussler om utslettelse fra regimet i Iran, og med fiender på alle sider, er det mer aktuelt enn noensinne. I følge Salme 122,6 skal vi "be om fred for Jerusalem!" og bønneoppfordringen fra David som har skrevet denne salmen er: "Måtte de som elsker deg, leve trygt! Måtte fred få råde bak dine murer, trygghet i dine borger! For mine brødres og frenders skyld sier jeg: Fred over deg! Fordi Herren vår Gud har sitt hus i deg, ber jeg at det må gå deg vel." (v.6b-9) Konferansen er åpen for alle, og det er møter fredag, lørdag og søndag. Håper å se noen av bloggens lesere på denne konferansen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hva tenker du om de ortodokse jødene som brenner nytestamenter? Leste dette på nettsiden til Dagen/Magazinet. Er ikke dette et eksempel på at alt i Israel ikke er like bra?

Johannes

Bjørn Olav sa...

Jeg likte ikke det jeg leste, for å si det slik. Vi må passe oss for å idyllisere det som skjer i Israel. Det skjer også ting der - som alle andre steder - som ikke er Gud velbehagelig. Ingen kan forsvare å brenne Guds ord, slik det har skjedd i denne situasjonen. Flere messianske forsamlinger opplever direkte forfølgelse i dagens Israel. Det må vi snakke åpent om, også overfor israelske myndigheter, Israels ambassade her i Norge, og vi bør huske dem i våre bønner.

Bjørn Olav sa...

Et PS:

Jeg vil ta dette opp på bønnekonferansen på Hedmarktoppen denne helgen.

Anonym sa...

Käre vänner i denne bloggen,Karin Birgir Stener,och flera,jag kom att tänka på en sak, låt oss gå in i bön för BjornOlav och denne andre pastorn,när de ska leda denna bönekonferensen for Israel och Norge!Att verkligen Den Helige Ande får leda dom!

En sång;" Det är så underbart när det fungerar,hur Han lär mej att leva dag för dag, vi behöver inte frukta mera Jesus Jesus i det namnet segrar vi."
Fridshälsningar Karin