lørdag, juni 07, 2008

Vi drømmer om et møtetelt for evangeliske møter i Skandinavia, Baltikum, Russland, og Serbia





Omtrent på denne tida de siste fem-seks årene har jeg tenkt at sommeren burde jeg ha brukt til teltmøter! Jeg vet ikke helt hva dette er, kanskje er det Gud som kaller? Nå vil noen kanskje si at teltmøter det er nostalgi, og det fungerer ikke lenger. Vel, kanskje det bare er en unnskyldning for egentlig ikke å gjøre noe i det hele tatt? For hva er alternativet? Så lenge vi ikke gjør noe, eller venter på å finne frem til gode alternativer, går mennesker redningsløst fortapt! Veldig mye av det arbeidet som drives i ulike menigheter er rettet mot de som allerede er kristne, og man holder fornyelseskonferanser med fokus på egne behov. Få tenker på andre menneskers evige tilstand. Min gode venn Arne Borgersen befinner seg i Ukraina i disse dager. Han er sammen med en annen god venn, Håkon Fagervik. De holder teltmøter der, og i Ukraina blir mange mennesker frelst ved dette innhøstningsredskapet. Og det samme har skjedd mange steder, gjennom historiens løp. Nå har jeg begynt å drømme om et møtetelt, og det utstyret som trengs. Jeg vil gjerne ut for å holde møter på steder hvor evangeliet vanligvis ikke forkynnes så ofte, både her i Norge og utenfor våre grenser. Jeg vet at vi kunne gjøre nytte for oss i de baltiske landene, og i Russland. Vi har gode samarbeidspartnere i alle disse landene. Kanskje noen kjenner noen som eier et møtetelt, og som kunne tenke seg å gi det bort til noen som vil fortsette den gode tradisjonen med evangeliske teltmøter? Kanskje du kunne tenke deg å være med i et team for å holde teltmøter? Kanskje du vil være med å be om at vi kan få et slikt møtetelt? La oss sammen huske på Jesu egne ord:

"Sier ikke dre at det ennå er fire måneder, og så kommer høsten? Se, jeg sier dere: Løft deres øyne og se markene, de er alt hvite til høsten." (Joh 4,35)

Vil du være med å støtte vårt misjonsarbeid? Eventuelle gaver kan gies til:

WHITE FIELDS MISSION (De hvite markers misjon)

1604.04.04345

Ingen kommentarer: