torsdag, september 12, 2013

Takknemlig for livet

Å leve med hjertesykdom byr på noen overraskelser. I går ble jeg hasteinnlagt på sykehuset, men er heldigvis ute igjen i dag. Legen fryktet nytt infarkt, men heldigvis var ikke det tilfelle. To kraftige angina-anfall satte meg helt ut.

Etter slike opplevelser setter man ekstra pris på å leve. Da blir de små tingene viktige. Som å se ut over havet.

I dag gleder jeg meg til å feire vår nattverdgudstjeneste i Kristi himmelfartskapellet.

Rett før jeg ble innlagt leste jeg disse ordene:

'Herren deres Gud, som går foran dere, han skal kjempe for dere, slik som han gjorde det for dere i Egypt, og siden i ørkenen. Der så jeg hvordan Herren din Gud bar deg, som en mann bærer sitt barn, hele den veien dere gikk'.

Guds trofasthet er stor. Han svikter aldri.

Ingen kommentarer: