onsdag, september 25, 2013

Hva er vår drivkraft? Hvem er vårt liv?

Disse ordene av John Wimber (bildet) er det verd å tenke igjennom:

'I arbeidet med å trene ledere har jeg funnet følgende: Mange ledere er så fanget i deres søken etter å lykkes, etter framgang, etter å være synlig at de har liten forståelse for hvordan de kan tjene Gud på en skjult, ydmyk vei. 

Lik Peter, tjener de en gud som de selv har skapt - den triumferende guden av suksess, ikke korsets lidende tjener'.

Jesus sa:

'Om noen kommer til meg og ikke setter dette høyere enn far og mor, kone og barn, brødre og søstre, ja, høyere enn sitt eget liv, kan han ikke være min disippel. Den som ikke bærer sitt kors og følger etter meg, kan ikke være min disippel'. Luk 14,26-27)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Bjørn Olav!

"Lik Peter, tjener de en gud som de selv har skapt - den triumferende guden av suksess, ikke korsets lidende tjener'."

For å yte Peter, og sammenhengen, rettferdighet så bør man vel tilføye at dette muligens gjaldt Peter fram til Jesu død, og i hvert fall ikke etter at Den Hellige Ånd ble utgytt 50 dager etter!

Hilsen
Thomas i S.

Bjørn Olav sa...

Det har du nok rett i, Thomas.