tirsdag, januar 07, 2014

Våre gaver til Jesus

I går leste jeg noe som er skrevet av den forrige koptiske paven, Shenouda III, som jeg synes er så godt, at jeg har valgt å oversette det for bloggens lesere:

'Ofre din tomhet, slik at Han kan fylle deg. Si til Ham: Jeg har verken gull, røkelse eller myrra. Jeg har ikke det De vise menn kunne ofre Deg, men i det minste kan jeg slå følge med dem og gå til Deg i deres selskap, og beskue Deg, selv om jeg må gjøre det med tomme hender, selv om det er med et blikk av unnskyldning for at jeg er tom.

Da vil jeg finne mine hender fylt med gull, røkelse og myrra fra Deg. Da vil jeg si til Deg, Herre:

'Av Deg selv har vi gitt Deg. Herre, tilgi meg min tomhet. Se i nåde til min tomhet, og gi meg det jeg skulle gitt Deg'.

Shenouda III

Ingen kommentarer: