tirsdag, januar 29, 2008

Bønnekonferanse på Orkenøyene



4.-8.april arrangeres det en bønnekonferanse på Orkenøyene. Dit skulle jeg svært gjerne ha reist. For fire år siden var jeg en av hovedtalerne på en bønnekonferanse på Shetland, og har mange ganger drømt om å reise tilbake dit - og håper også det skal kunne la seg gjøre, kanskje i år eller neste år. Jeg har fått en slik kjærlighet og nød for disse øyene ute i havgapet! Det må være Gud som har lagt det slik inn over meg. Jeg har besøkt mange steder rundt om i verden, men intet sted, ved siden av Israel, har jeg lengtet slik tilbake til som til Shetland. Bønnekonferansen på Orkenøyene vil bli holdt på Kirkwall, som er hovedstaden på Orkenøyene. Det legges opp til et variert program, med rik anledning til å be. Flere av talerne er enten fra Orkenøyene eller Skotland. Det synes jeg er veldig flott, for ved slike konferanser er det ofte utenlandske talere. Søndag 6. april legges det opp til at konferansens deltagere tar del i gudstjenesten i en av de lokale kirkene på øya. Bak bønnekonferansen står seks kirkesamfunn: The Church of Scotland, Christian Brethren, Baptistene, Frelsesarmeen, United free Church of Scotland og Christian Growth Centre. Ta kontakt om du ønsker informasjon om bønnekonferansen.

Ingen kommentarer: