torsdag, april 16, 2009

I dag vil jeg bare være den lille gutten på Frelserens fang



I dag legges jeg inn på Feiringklinikken. Tidlig fredag morgen skal jeg igjennom et nytt operativt inngrep. Hva det blir vet jeg ikke ennå.

I dag kjenner jeg meg liten. Det var vært noen veldig tøffe uker, med hjerterytmeforstyrrelser, uro og slitenhet.

I dag vil jeg sitte på Jesu fang. Der er det plass også for meg, og for alle andre som kjenner at livet er skjørt og en selv sårbar.

I dag vil jeg bare være et lite barn, som trenger Frelserns hjelp. Som Peter har jeg en følelse av "å gå under", og trenger den sterke hånden til Jesus som drar meg ombord i båten.

I dag anmoder jeg bloggens lesere om forbønn. Be om at jeg skal få oppleve Guds fred, som overgår all forstand i den situasjonen jeg er. Be for legene som skal behandle meg, og be for min kjære familie. Jeg takker dere alle som står med oss. Bloggen vil oppdateres underveis, men noe mer uregelmessig enn før. Følg med!

15 kommentarer:

Karin sa...

Bjornolav!
Förstår att det är jobbiga dagar du har framför dej,men Frukta inte BjornOlav för det som du ska gå igenom,för det är som du skriver,du vilar i Frälsarens famn!
Jag ska vara i bön för dej dessa
dagar!
Glöm inte att Jesus även är Överläkarnas Överläkare!
Han ska stå vid Läkarens sida,
Och hålla hans händer vid operationen!
Du upplever kaos nu,men tänk på vilka bokstäver som finns inuti kaos!Jo, A och O! Alfa och Omega!
Karin

Anonym sa...

Kjære Jesus du ser dem behov Bjørn Olav har til helbredelse for hjerte og kropp.
Jeg vil frimodig også bee om at legene inspirerer Bjørn Olav til å ta vare på kroppen sin med enda større kjærlighet.
Jeg ser at Jesus leder deg på fine turer der kroppen får energi til å bygge seg opp.
Jeg ser at du spiser til kroppens og hjertes behag med Jesus støttene kjærlighet
Jesus la han stå i sin tjeneste så menigheter kan komme sammen i en forkynnelse som treffer meneskers lengsel ettr dypere næring fra skriften og ånden.
Jesus legg på vårt hjerte at Norge skal bli fylt med kristene som kan bringe din visdom på en måte som berører alle mennesker i sine liv

La gleden følge deg i alle dine mange dager på jorden
Venn i Jesus

Anonym sa...

Jeg har vært litt i samme situasjon som deg denne vinteren/våren. Tror jeg kan si jeg kjenner litt av din smerte og uro på kroppen og i sinnet. Jeg vil være med i bønn for deg.
Vi vet at Jesus er med, men følelsene våre finner ikke hvile.., enda.
Du er velsignet av Herren, uansett hva du kjenner i ditt indre.
Gud er med deg, Gud hjelper deg, Gud leder deg.
Hilsen karin.

Anonym sa...

Vi ber for deg Bjørn Olav. Herren skal være hos deg.

"Den som sitter i den Høiestes skjul, som bor i den Allmektiges skygge, han sier til Herren: Min tilflukt og min borg, min Gud som jeg setter min lit til! "
Salme 91:1-2

EW

Anonym sa...

Må Guds fred som overgår all forstand bevare ditt hjerte og tanker i Jesus Kristus.

Stener

Anonym sa...

Kjære Bjørn Olav.

Guds Fred.

Vi ber.

"Som et barn så mang en gang
søker til sin Faders fang,
der er allting godt og vel,
nettopp sådan går jeg selv
som et lite barn til min,
ser ham dypt i øyet inn,
legger til hans bryst mitt kinn.

Ord er altfor armt og smått,
jeg vil være - være blott
helt og holdent Gud hos deg,
større gode gives ei.
Og jeg glemmer livets larm
og jeg hviler trygg og varm
i min Faders ømme arm".

(dikt av Jonas Dahl, i "På vår Herres fang" av Fredrik Wisløff).

Hilsen i Jesu navn med Jes. 45,11
Eva

Anonym sa...

Guds fred, Bjørn Olav!

Jesus Kristus Kongen i universet har kontroll over situasjonen. Han er en konge som har omsorg og medfølelse!

Vi skal ha husmøte i kveld, og vi skal sammen løfte deg frem for HAN!
"La Kristi FRED regjere i deres hjerter" (Kol 3:15)

Broderhilsen,
Olaf

Anonym sa...

I vår Kristene Mystiker tjeneste gruppe for meditasjon og Bønn har møte kl. 20.00 til 21.00. for dyp bønn for verden og landene som lider.
Vi kommer til å reise i ånden ut i verden der det trengs sammen med Jesus i kjærlighet og fred.
Men ikveld vil jeg la gruppen ta deg inn i vår sirkel i ånden der Jesus er sterkt tilstede i oss og midt iblant oss.
Å tjene i lønnkammere er den største glede for venner i Jesus.

La oss møtes i ånden kl. 20.00 til 21.00 ikveld alle som elsker Jesus.
Ta imot i meditasjon Bjørn Olav den kjærlighet som kommer til deg sterkt fra hjertene som forenes i bønn ikveld.
Venner i Jesus

Venn i Jesus

Edward sa...

Jeg leser din blogg jevnlig og har stor glede av å følge med det du har å meddele oss. Gud velsigne deg og dine.
mvh
Edward

Cato sa...

Bjørn Olav, lykke til! Er med og ber!!

Mvh.
Cato.

siggen sa...

Jeg skal selvfølgelig be for Deg, Bjørn Olav!

FULLKOMMEN HVILE
Jeg hviler hos Jesus, min trofaste Hyrde.

Ei finnes i verden så sikker en havn.

Ved Frelserens fot har jeg lagt ned min byrde.

Og frigjort er sjelen fra uro og savn. Om fienden

truer og larmer, Hos Jesus er trygghet og ro.

Og jeg er så trygg i Hans armer; For der

kan ei stormen meg nå. Matt. 11, 28.



Jeg hviler hos Jesus når kraften er liten,

Og foten blir trett under vandringen her.

Jeg kjenner Hans favntak i heteste striden,

Jeg føler Hans nærhet og lykk`lig jeg er.

Og hva meg enn møter i livet Med Jesus jeg

fremad vil gå; For Han har av NÅDE meg

givet En Herlig og seirende tro. 2. Pet. 1, 1.



Når ferden er endt og min livssol seg senker,

Jeg eier en fullkommen hvile til sist,

Når sjelen er løst fra de jordiske lenker

Og frigjort seg svinger mot lyslandet hist.

Snart ser jeg Guds herlighet gløde fra tronen,

da iler jeg frem. I porten meg toner i møte

Et jublende: Velkommen hjem! Åp. 5. 8 – 14.

Schibboleth (38)

Vennlig hilsen

Sigbjørn

Anonym sa...

Hvordan går det med Bjørn Olav?
Tenker jo på ham og ber for ham.
EW

Anonym sa...

Kjære Bjørn Olav
Ber om at Jesus må være med deg og gi deg kraft og at Han må fylle deg med sin fred. Må Han løfte sitt åsyn på deg og gi deg fred.
Gud velsigne deg og familien din.
PaVe

Anonym sa...

bla bla bla...sutre sutre sutre...bla bla bla....jesus er fet...stakkars meg...sutre sutre...hykle hykle hykle....bla bla bla...forsørget av NAV....bla bla bla....drama Bjørn har det fælt.....gud er bra...bla bla bla...jødene er supre folk...bla bla bla......det er synd i meg....bla bla bla.....jeg er grovt hetset på denne bloggen...bla bla bla.....dette kommer til å bli politiannmeldt....bla bla bla.....jeg er en inntolerant imbesil idiot!!
Snakkes..

Bjørn Olav sa...

Jeg velger å la denne kommentaren stå, så kan leserne se hva denne personen presterer. Dette er bare barnemat i forhold til den ondskapsfulle sjikanen vedkommende ellers kommer med. Vedkommende har i lengre tid drevet nærmest en kampanje for å ramme vår datter og sjikanere henne for hennes sykdom. Når kommentarmulighetene ble stoppet hos henne, er det jo bare rimelig at vedkommende kan få utløp for sitt hat mot oss her hos meg. Vedkommende har sett det som sin oppgave å drive sjikane, trakassering og direkte mobbing av andre menneskers sykdom og livssituasjon. Vårt svar er: Gud velsigne deg. Vi ber for deg.