søndag, oktober 23, 2011

Sammen med troende søsken

Denne helgen har jeg vært sammen med metodister, lutheranere, pinsevenner, medlemmer av Frelsesarmeen, baptister i Hamar. I går formiddag var vi samlet i Filadelfia for å lytte til et seminar med Peter Halldorf, hvor han blant annet talte om betydningen av Bibelen i den troendes liv. Det var koselig å sitte sammen med pastoren i pinsemenigheten, Kjell Erichsen og den tidligere pastoren i Frikirken, Øyvind Fjellestad.

I dag begynte vi dagen i Metodistkirken, hvor Peter Halldorf talte om "gudstjenesten som himmel på jord", før vi spiste frokost sammen. Etter samlingen i Metodistkirken, gikk vi til Domkirken hvor arrangementet på Hamar ble avsluttet med en stor økumenisk nattverdgudstjeneste hvor Peter Halldorf fortsatte med å tale om Bibelens betydning i våre liv. Han understreket at vårt forhold til Bibelen er ikke et forhold til "noe", men til Noen! Domkirken var fullsatt.

Nå i ettermiddag forflytter vi oss til mitt hjemsted Gjøvik, hvor vi skal ha seminar med Peter Halldorf i Engehaugen kirke, og i kveld avslutter vi også her med en stor økumenisk nattverdgudstjeneste.

Det har vært berikende å møte medsøsken i troen fra så mange sammenhenger, og jeg gleder meg til resten av denne søndagen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

høres fantastisk og interessant ut :)
skulle likt å vært med :)

Anonym sa...

Hei Bjørn. Hørtes ut som en spennende helg i felleskap med troende søsken. Jeg ser at du skriver f.eks metodister, lutheranere, pinsevenner, baptister....det høres helt riktig ut men om Frelsesarmeen skriver du "medlemmer av Frelsesarmeen"
I denne sammenhengen ville det være mer riktig å bruke betegnelsen "Salvasjonister" om medlemmer i Frelsesarmeen.
Med vennlig hilsen
Anders Skoland, offiser og salvasjonist i Frelsesarmeen

Bjørn Olav sa...

Så fint et navn: salvasjonister! Det skal jeg huske. Må Herren rikelig velsigne deg i tjenesten.