fredag, april 28, 2017

Guds hvile

"Gud holder alle trådene i sin hånd, det er alltid han som har det siste ordet. Hvis du tør stole på dette, blir du fylt av en dyp glede og fred. Da vet du at Gud står bak alt. Alt som skjer i livet ditt er båret av en allmektig kjærlighet. En kjærlighet som du kanskje ikke forstår, men som du kan overgi deg til."

Disse ordene av Wilfrid Stinissen betyr mye for meg om dagen. Dager med så mye smerte og svimmelhet.

"Å falle i Guds armer", er et uttrykk, som passer godt på mitt Gudsforhold akkurat nå. Jeg kan ikke falle utenfor de armene - og jeg kjenner på en djup takknemlighet for at det er Abrahams, Isaks og Jakobs Gud som alltid har det siste ordet, ikke den onde.

I Guds armer kan jeg hvile. Ikke jage etter noe - men hvile. Puste ut. Kjenne Hans gode nærvær. Jeg sammenligner det med å ligge i vakker blomstereng - som denne.

Ingen kommentarer: