onsdag, mai 06, 2020

Sentrum og periferi

Vi samler ikke mennesker rundt oss selv, vi hjelper dem til komme inn i en Kristusrelasjon, slik, at de blir KRISTUS-etterfølgere.

Tankene mine har kretset rundt dette de siste dagene, etter at jeg på nytt leste de radikale ordene til Jesus slik de er gjengitt i Matt 12,30: 'Den som ikke er med meg, er mot meg, g den som ikke samler med meg, han sprer.'

Så mye ulykke det har adstedkommet, så mye åndelig ruin, fordi vi har samlet mennesker rundt mennesker, gjerne sterke personligheter, i stedet for å hjelpe dem til å finne og søke Kristus selb. Da hadde vi slupppet de åndelige overgrepene, den åndelige makteliten.

Vi ser forskjellig på mange ting, men i Kristus forenes vi. Derfor pleier jeg god kntakt med mennesker fra andre sammenhenger enn min egen - og berikes.

I Kristus bindes alt sammen - også det som for oss synes perifeet.
I Kristus sammenfattes alrt.

Hvordan går dette til?
Det overlater jeg til Kristus.
Mitt kall er å følge Ham.

Ingen kommentarer: