mandag, april 21, 2008

Når alt kommer til alt



Innholdet av et lite håndskrevet kort har talt veldig til meg de siste dagene. Teksten lyder slik: "Jesus elsker deg helt personlig. Derfor venter Han på din personlige kjærlighet til Ham. Den vil gi ditt liv den dypeste mening."

Det er jo dette alt dreier seg om for en Jesu etterfølger: Den første kjærligheten til Jesus.

Teksten på kortet er skrevet av mor Basilea Schlink, grunnleggeren av De evangeliske Mariasøstre. Gjennom både ord og levd liv betonte hun viktigheten av å elske Jesus, Han som elsket oss først.

Hva vil en slik kjærlighet bety helt praktisk og konkret i våre liv - i dag? Hvordan kan jeg vise Ham at jeg elsker Ham av "hele mitt hjerte, av hele sin sjel og av all min forstand"? (Matt 22,36)

5 kommentarer:

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...

Tack BjornOlav,för dessa underbara ord!!!Jesus Älskar oss!
Ja,sannerligen,Han Älskar oss så mycket att Han gick i döden för oss syndare,och tog på sig våra
sjukdomar och synder! Och döden kunde inte behålla Honom,för Han Lever idag!Ära Halleluja för vår Konung!!!
Hälsningar från en som Älskar Min Jesus över allt annat!
Karin

Bjørn Olav sa...

Ja, Hans kjærlighet mot oss er uendelig. Tenk hvilket ømt hjerte, så full av medlidenhet og medfølelse. Hva annet kan vi enn å elske Ham tilbake.

KuleKnut sa...

Wow, nå ble jeg skikkelig rørt... Så fantastisk fint skrevet, og så utrolig bra, og for et perspektiv.

Fantastisk å ha det sånn! :D