mandag, september 28, 2009

Feiret gudstjeneste sammen med vennene i Sula frikirke


Vi befinner oss for tiden på vestlandet, nærmere bestemt i Gjerdsetbygda (bildet). Er det ikke vakkert her? Ikke ulikt Sveits. Dessverre er ikke været det beste, men når regnet drar åpner det mest utrolig vakre landskap seg for dine øyne! Her er høye fjell, vakre daler og en perle av et lite vann. Vi bor hos svigermor, på vår faste høsttur til henne. Her er det godt å være, men i morgen setter vi kursen hjemover til oppgaver som venter oss der. Blant annet et styremøte i den lokale Israelsforeningen jeg er leder for.

Søndag talte jeg i Sula Frikirke. På grunn av byggearbeidet på kirken så var møtet flyttet til Langevåg bedehus. Det var så hyggelig å se frikirkevennene fra Ålesunds området igjen. Jeg synes jeg har fått et forhold til denne menigheten etter å ha besøkt den noen ganger. Mange var møtt frem til gudstjenesten, hvor et lovsangsteam virkelig førte oss inn i Guds nærvær og gjorde det veldig åpent å forkynne Guds ord. Jeg talte om "En tro verd å dø for". Etterpå feiret vi nattverd. Det var en sterk og god opplevelse. Det er tydelig at Gud har noe på gang i Sula frikirke! Det skal bli spennende å følge med på hva som skjer fremover.

Ingen kommentarer: