onsdag, september 30, 2009

Et 51 års ønske


Så er dagen kommet da jeg ikke kan avvise det lenger: Jeg er en mann i 50 årene. Det første i en serie på 10 er avsluttet, og jeg er i dag i mitt 51'de. For å være helt ærlig liker jeg det ikke helt. Tiden går så fryktelig fort. Et år er gjort unna nesten før en får summet seg.

Det som opptar meg for tiden er nye spennende ting knyttet til vårt bønnearbeid. Jeg kan ikke røpe så mye ennå, fordi det er på et stadium hvor ting er noe uavklart. Men denne eller neste uke skal jeg ha en avgjørende samtale, som sannsynligvis vil vise oss hvor veien går videre. Derfor ønsker jeg meg èn ting fremfor noe annet i anledning dagen: Forbønn! At svaret må bli ja på det som vi lengter etter skal skje og vi kan utvide vårt arbeid når det gjelder sjelesorg, retreater, seminarer, teambygging, ledertrening og misjon. Vi har en sjelefiende som er mest interessert i å ødelegge, og når man står i et bønnearbeid nasjonalt og internasjonalt, er man en målskive for hans lumske angrep. Derfor trenger vi bønnestøtte.

Takk til alle dere som ber for oss, og som vil gjøre det i dagene og ukene som ligger foran. Må Herren velsigne dere rikelig tilbake.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer med dagen, Bjørn Olav!

Må Herren velsigne denne dagen!
Må Herren velsigne deg og din familie i dagene og årene som ligger foran!

Hilser deg med Salme 138,8.

-------------
Det skal bli interessant å følge deg på veien videre med ditt bønnearbeid.

Stener

SALAH sa...

Gratulere med dagen ikke tenk på tiden som har gått men på tiden som kommer til å bruke den så godt du kan til det du ønsker .

Hilsen
Familie Ibrahimi

Bjørn Olav sa...

Takk for hyggelige hilsener begge to! Du gir meg et veldig godt råd, Salah, som jeg skal forsøke å leve etter.

Karin sa...

Ett fyrfaldigt leve för födelsedagsbarnet!Hurra Hurra,Hurra!BjornOlav,gå in i min facebook,du har en sång där!
Må Herren Välsigna din dag !
Karin

Anonym sa...

Gratulerer med vel overstått!
Da er du sånn sirka 2 måneder eldre enn meg.

Men, du sa en liten feil.
Du er begynt å leve i ditt 52. leveår nå, hvis du har levd i 51 år.

Du startet å leve i ditt 51. leveår, like etter at du hadde rydda vekk ballongene etter 50 årsdagen:-)

Det er en svært morsom debatt på Sol.no om noe lignende. Det er 2 stykker som krangler hver dag, om hvorvidt vi er i det 20. århundre eller om vi er i det 21. århundre.
De blir ikke enige :-D

Man passerte 20. århundrer med brask og bram da man gikk ut av år 2000. Da begynte man å leve i det 21. århundre. Det hundreåret har vi brukt snart 9 hele år av.

Så du vandrer nå i ditt 52. leveår, i det 21. århundre :-)

Hehe, følte du deg litt gamlere nå?
:-)