lørdag, september 12, 2009

Kjennetegn på sann vekkelse, del 2



Her følger andre del av artikkelen om vekkelsens kjennetegn av James A Stewart, som jeg har oversatt:

2. Sønderknuselse foran Herren

I Ungarn kom vekkelsen. Hvordan startet det hele? Det startet lik enhver stor elv - med en liten dråpe av åndelig velsignelse. Det hele begynte i en tysk metodistkirke. Bare en liten håndfull troende var til stede, men disse troende ble sønderbrudt av Helligånden. De kunne ikke spise; de fikk ikke sove. De måtte få det rett med Gud og det betydde at de måtte få det rett med hverandre.

3. Ren samvittighet overfor Gud og mennesker


Vi hadde et bønnemøte, og vi bad: "Velsignede Hellige Ånd, vis oss hvem som skal være tolken under denne evangeliske kampanjen?" Herren viste oss at det skulle en veldig ydmyk, ubetydningsfull jypling. Denne mannen oversatte for meg en kveld og så forsvant han. Etter 10 dager kom han tilbake og jeg sa: "Hvor har du vært? Visste du ikke at du skulle tolke for meg?" Han svarte: "Broder Stewart, når jeg stod der og tolket deg gjorde Den Hellige Ånd meg veldig urolig. Jeg kunne virkelig føle Åndens sverd. Guds Ånd sa: 'Din hykler, din hykler!' Så jeg har tilbrakt disse dagene og mye penger på å reise rundt i Ungarn for å gjenopprette forholdet til mine brødre og søstre i Jesus Kristus." Han stod frem foran alle og sa: "Så langt som jeg kjenner det nå, så har jeg ren samvittighet for Gud og mennesker."

(fortsettes)

Ingen kommentarer: