mandag, september 14, 2009

Jesu dyrebare blod, del 3


Her følger tredje og siste del av David Wilkersons undervisning om Jesu dyrebare blod:

3. Hva er Fordelene Som Flyter fra Jesu Blod,
Så Snart Ditt Hjerte er Blitt Bestenket?


  • 1. Jesu blod forløser oss fra synd og mørkets makt.

"I Ham har vi forløsningen ved Hans blod ...." (Ef. 1:7)

Vi er ikke lenger under fordømmelse eller frykt!

Mange mennesker har blitt forløst og rettferdiggjort ved blodet -- men de vet det ikke, fordi de lever i frykt og fordømmelse. De har satt sin tiltro til Herren, men de har ikke gått inn i den herlighet det er å ha blitt rettferdiggjort ved blodet.

De er som en mann som har pådratt seg en enorm gjeld, og ikke kan betale den. Hans velstående sjef kommer gående og betaler gjelden uten å fortelle det til sin ansatte -- og kaller ham så inn for å gi ham den gode nyheten.

Mannen setter seg ned, blir overrakt gjeldspapirene, og blar gjennom papirene for å se på den gjelden han har pådratt seg. Han tenker med seg selv: "Jeg vil aldri bli istand til å betale alt dette. De kommer til å kaste meg i fengsel."

Når adm.dir. får se mannens fryktsomme ansikt, blir han forvirret. Han sier: "Unnskyld meg -- tok du en titt på side én, der står det: 'Innfridd.' "

Mange kristne er som denne mannen: De vet ikke at deres synder er dekket over, innfridd! Vi må inn i denne kunnskapen i tro for å få fordelen -- som er fred med Gud!

  • 2. Jesu blod har kjøpt hele Guds kirke.

".... for at dere skulle vokte Guds menighet, som han vant seg med sitt eget blod." (Apg. 20:28)

Kristi kirke er ikke til salgs! Glem forestillingen om at Satan får Hans kirke til å falle. Ikke vri hendene og beklag deg: "Å nei, kirken er på vei til helvete." Nei -- den er på vei til himmelen.! Hvorfor? Den har blitt "blodkjøpt" for all evighet!

  • 3. Jesu blod river ned alle murer.

"Men nå, i Kristus Jesus, er dere som før var langt borte, kommet nær til ved Kristi blod. For han er vår fred, han som gjorde de to til ett og brøt ned gjerdet som skilte dem, fiendskapet." (Ef. 2:13-14)

I Times Square Church har dette en særdeles betydning. Mer enn sytti nasjonaliteter tilber her, men vår kirke har ingen vegger, ingen nasjonaliteter. Vi er alle ett i Kristus -- en blodbestenkt kirke. Sikkert er det, at de som er blodbestenket har ikke lengre noen vegger. De har alle blitt revet ned!

  • 4. Jesu blod helliggjør oss.

".... og Jesu, hans Sønns blod renser oss fra all synd." (1. Joh. 1:7)

Dette burde forårsake et stort tros smil i ansiktet ditt. Du er helliggjort -- bestenket ren! Dette er et kontinuerlig verk av den Hellige Ånd.

  • 5. Kristi blod overvinner Satan og sender ham på flukt.

"De har seiret over ham i kraft av Lammets blod og det ord de vitnet ...." (Åp. 12:11)

Hva er det ord de vitnet? Det er ganske enkelt dette: "Jeg tror på blodet! Jeg vitner om den seirende, overvinnende kraften i Jesu blod -- og jeg proklamerer dets fullkomne seier!"

Hvis du vil overvinne djevelen, hold fast på blodet -- og proklamer dets seier!

  • 6. Blodet gir oss adgang til det Aller Helligste -- til vår Himmelske Far -- uten bebreidelse.

"Brødre, vi har altså i Jesu blod frimodighet til å gå inn i helligdommen." (Hebr. 10:19)

Vi kan komme til vår Far frimodig -- uten frykt!



4. Hva Forventer Gud av Oss,
Så Snart Vi er Blitt Bestenket med Jesu Blod?


Er vi forpliktet på noe vis ved denne bestenkningen? Ja -- i høyeste grad! Dersom vi er blitt bestenket med Jesu blod, blir vi befalt å gjøre to ting:

    • 1. Vi skal vandre i fred -- og ikke tvile mere !!

Da Moses stenket blod på Israelittene som hadde syndet, så tvilte de ikke en eneste gang på at de var benådet og godtatt av Gud. De stolte på denne bestenkningen.

I dag, så er ikke det blodet som vi er bestenket med fra okser, geiter eller sauer -- men fra Kristus, Guds Lam. Men alikevel har vi mere tvil, mere frykt enn disse Israelittene.

Martin Luther sa det er blasfemi å ta tilbake til oss selv de syndene som ble lagt på Kristus. Jeg er enig!!

Det er absolutt helligbrøde å gå omkring i frykt, skyldfølelse, fordømmelse -- og å si :"Bibelen sier at ved troen er jeg renset, rettferdiggjort og beskyttet fra Satans makt -- men tross det kan jeg ikke tro at en slik herlig ting er mulig!"

    • 2. Vi skal prise Gud med et takknemlig hjerte -- og aldri tvile !

Vi blir befalt å takke Gud for det dyrebare Jesu blod, med høye lovprisninger:

".... vi roser oss også av Gud ved vår Herre Jesus Kristus. Ved ham har vi fått forlikelsen." (Rom. 5:11)

"Gled dere i Herren! Dere rettferdige, fryd dere! Og juble, alle oppriktige av hjertet!" (Sal. 32:11)

"Salig er det folk som kjenner til jubel! ...." (Sal. 89:16)

"Jeg vil glede meg i Herren, min sjel skal fryde seg i min Gud.
For han har kledd meg i frelsens drakt, i rettferdighetens kappe har han svøpt meg ...." (Jes. 61:10)

Proklamer seieren ved Jesu blod i ditt liv. Og begynn å lovprise Ham nå for løftet om den store forløsningens dag som ligger foran deg.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Jødenes gammle pakt krevde blod for å glede Gud så Paulus og dem andre måtte forklare at Jesus sonet en gang for alle slik at dem ikke trenget å ofre dyr for å komme til Gud.

Djevelen også elsker blodet for å rettferdigjøre seg ett liv i synden.Jeg regner med at dem fleste vet at satanister er opptatt av blodet som gir dem kraft.
Derfor er det viktig å ha fokuset på at blodet kan misbrukes som djevelen som øser blodet over seg for å ha videre liv.

Når man hører om kristene som behandler Jesus dyrebare blod som blod shampo på rema til kr.9.90 som man kan vaske seg med hele dagen for å dekke over sitt liv.

Jesus sier selv advarende fra sin egen munn i bibelen om disse "dere har påkallet mitt navn og helbredet men jeg kjenner dere ikke" Hvorfor kjener jesus ikke kristene som påkaller hans navn ?
Mitt svar er at dem lever i mørket med blod shampo for å slippe å leve i lyset.
for som det sies i bibelen "hvis du sier du lever i lyset men lever i mørket er du en løgner"

Så å misbruke Jesus blod som djevelen som bander urettferdig i blodet for å leve i mørket lever ikke i Jesus nærhet.

La dette være en advarsel for prester og predikanter som selger Jesus blod så billig at det mister sin kraft

Broderlig i kristus

Bjørn Olav sa...

Er dette en generell kritikk, eller er det innholdet i disse artiklene til David Wilkerson du reagerer på? Det er ikke helt enkelt å få med seg hva som er poenget ditt?

Anonym sa...

Ja Davids måte å fokusere på Jesus som ett offer dyr som bare har som misjon å frita oss fra ansvar for å virkelig elske Jesus.

Å bruke blodet for å få god samvitighet for slippe å ta ett opppgjør med synden er værre tankegang en noen andre grupper på jorden kan skuffe jesus med.

Tro om Jesus heller søker dem som vil følge hans vei som mange nyåndelige gjør mye bedre en kristene med å se inn i seg selv for å ta ett oppgjør med sitt gammle selv.
Tror du noen av alle dine forbilder som du føler det strømmer Jesus kjærlighet fra ville nå målet om dem gav fra seg alt ansvar for sin helligjørelse med å ta ett blodbad hver dag.
jesus blod har åpnet himmelporten men vi må arbeide på oss selv for å bli bedre mennesker. Vi skal bli levende stener i Jesus temple så må stenene slipes med å se på synden for å slipe den vekk.

Enkens sønner frimurerene som følger Johannes enkens sønn ble dem som tok ansvaret for bygningstenens arbeide etter Jesus. Idag er kunnskapen nesten tapt om at blodet åpner for helligjørelse ved nåden som vi har fått til å igjen igjennom Jesus hjelp.
Nåden og blodet er starten på reisen til bildet som vi har mistet på vår vandring i mørket.

Broderlig i kristus

Bjørn Olav sa...

Du har nok misforstått David Wilkerson grundig om du tror han tar lett på helliggjørelsen. Få har vel i vår tid vært så grundig i sin undervisning om dette. Du skal ikke lese mange av hans prekener før du ser det. Dessuten misforstår du også dette budskapet når du trekker den konklusjonen som du gjør.

Så skriver du:

"Enkens sønner frimurerene som følger Johannes enkens sønn ble dem som tok ansvaret for bygningstenens arbeide etter Jesus."

Dette skjønner jeg ingenting av. Hva mener du nå?

Karin sa...

Tack BjornOlav,för denna helt underbara undervisning om Jesu dyrbara Blod!Vi behöver ta till oss denna Undervisning och låta den sjunka in i Hjärtat!
Guds VälsignelseBjornOlav till dej och MaySissel!
Karin

Bjørn Olav sa...

Takk Karin.

I morgen da jeg skal på sykehuset, skal jeg få sendt avgårde pakken jeg har lovet deg.

Karin sa...

Tack BjornOlav!
Jag ska vara i bön för dej för morgondagen!
Jesus har lovat att gå med dej då!
Läs Jes. 41:10
Karin

Anonym sa...

Jeg synes den godeste Broderlig i kristus skulle lest litt mer i Bibelen. Det står i 1 Joh 1:
6 Dersom vi sier at vi har samfund med ham, og vandrer i mørket, da lyver vi og gjør ikke sannheten;

7 men dersom vi vandrer i lyset, likesom han er i lyset, da har vi samfund med hverandre, og Jesu, hans Sønns BLOD renser oss fra all synd.

Mvh.: Birgir

Bjørn Olav sa...

Det er et veldig godt poeng, Birgir. Dette ordet er meget tydelig. Det er Wilkersons undervisning også.

Anonym sa...

Takk Birgir for din tro på Jesus offet.!

Men blodet kan misbrukes som ett middel til å ikke åpne sitt hjerte for Jesus.
Kan du se dette Birger ?
Vi kristene anklager ofte andre mennesker for å velge en tro som fraskriver seg ansver som nyåndelighet med mere.
Hva skal vi si når vi kan bare vise til Jesus blod så er vi ansvarsløse både for verden og Gud fader selv.
Hvorfor sier Jesus at den som ikke tilgir sin broder blir ikke tilgit av faderen hvis vi bare kan rope blod og hate vår broder ?
Misbruket av Jesus blod, er ikke det mulig samme hvor negativt vi bruker det. ?
Ja Jesus betalte med sitt blod men var meningen at vi skulle sløse med hans dyrebare blod i menighetene med å slenge ut at jeg bader i hans blod hele dagen.
For meg er Jesus blod så dyrebart at jeg ikke kan bruke det som badevann.
Jesus blod forplikter helligjørelse uten dette blir det tomme ord som viser Gud at vi ikke mener det vi sier.
Så ta ikke lett på Jesus blod er det jeg prøver å få frem her.

Broderlig i kristus

Bjørn Olav sa...

Og for å understreke: Det er IKKE det David Wilkerson gjør.

Anonym sa...

Mange kristne er som denne mannen: De vet ikke at deres synder er dekket over, innfridd! Vi må inn i denne kunnskapen i tro for å få fordelen

Er det slik du ser på Jesus Bjørn Olav å tro på Jesus "for å få fordelen" Er det kjærligheten du snakker om når du sier du elsker Jesus ?
Jeg trodde du elsket jesus for alt han var ikke for "for å få fordelen"

Dette er en betinget kjærlighet til jesus at man bare elsker han hvis han dekker over alle syndene så vi kan føle god samvitighet med kunnskapen "om å få fordelen"

Noen trenger store gulrøtter for å elske Guds sønn mens noen elsker han fordi han er Guds sønn.

Broderlig i kristus

Bjørn Olav sa...

Jeg vet ikke helt om jeg forstår problemstillingen din. Kan du egentlig skille Jesus fra Hans verk på korset?

Anonym sa...

Korset burde få oss til å forstå enda mere om hvor ufattelig Gud elsker oss på tross av at vi ikke vil gå tilbake til bildet som vi forlott i edens hage med å velge synden.

Det budskapet en sann kristen burde bringe er hvordan vi kan bli ett nytt menneske i Gud igjennom å ta imot bildet som er kristus i oss så vi virkelig kan si vi er født inn i riket.
Blodet kan nok redde oss fra evig fortapelse men vår plass i himmelen rundt Jesus må vi bli ett med han for å komme til.
Man blir ikke ett med Jesus med å springe rundt å dekke over sine onde sider med blod for å skjule seg for Gud.

Jeg vet at du vet bedre derfor er jeg så kritisk mot deg at du kan ta bort fokuset på at vi skal glede Jesus med å oppfylle hans ord om å bli ett med han.

Man blir ikke ett med jesus med å dekke over all dårlig samvitighet med synden uten å ta ett oppgjør med den.
Jeg vet at du ønsker å kjempe mot synden i ditt eget liv så jeg vet at Gud ser at du ønsker å nærme deg han dag for dag.

Det som er viktig for Jesus i denne ende tiden er å få mange som etterfølger han isteden for bare dem som er så redd for å miste sitt gammle liv at dem må dekke seg for Gud morgen og kveld.

Gud elsker den ærlige synder som sier som meg

" kjære Gud du ser alt, det er ingen vits for meg å fornekte det.Jeg ber om din nåde og tilgivelse med ett oppriktig hjerte om at jeg skal slutt å synde og bli ett bedre menneske for deg."

For å si det sånn jeg ønsker at alle kristene skal se på synden sinn mye mere å ta ett oppgjør med sine dårlige sider så dem kan si til Gud at dem har forsøkt å kjempe mot synden.

Det må ikke bli slik at man skammer seg slik over Gud at man ikke tør å innrømme sine synder for det er så skamfylt å innrømme det for Gud.

Man må ha den holdningen med at man legger det i Guds hender samtidig som man lover Gud å bli ett bedre menneske.

Da vil Jesus få mange disippler på jorden som hjelper Gud med å få orden på all ondskapen som skjer for at mennesket ike tar ansvar for sin synd på jorden.
Vi ttrenger mange flere som får Jesus hjertelag på jorden i tiden fremmover.

Helligjørelse for disipplene er det viktigste for Jesus så han har en gruppe som kan hjelpe han med alle milionene som trenger veiledning til å finne sitt bilde Jesus.
Må jesus styke deg og bevare deg.
Broderlig i kristus