torsdag, mai 11, 2017

Stor glede blant metodister og baptister på Shetland påskedag

Som nok flere av bloggens lesere har jeg et spesielt kjærlighetsforhold til Shetland. Etter at jeg talte på den store bønnekonferansen "Fire from the North" for 12 år siden, hvor bedere fra 26 nasjoner kom til denne forblåste vakre lille øya der ute i havgapet, har jeg helt tapt mitt hjerte der. For noen dager siden fikk jeg et nyhetsbrev fra noen av bederne på Shetland, og der kunne jeg lese gode nyheter fra Burra Isle (bildet).

1.påskedag ble det forrettet både en barnevelsignelse og dåp i Burra Isle Baptist Church. På formiddagens gudstjeneste, hvor Jesu oppstandelse ble feiret med stor glede, ble et lite barn velsignet. På ettermiddagen hadde metodistkirken i Scalloway lånt dåpsbassenget av baptistene og døpte tre mennesker som er kommet til tro. På kvelden hadde baptistene dåp, hvor en person ble døpt på bekjennelsen av sin tro.

Den strålende påskedagen ble dermed en stor festdag for både metodistene og baptistene på øya. Jeg gleder meg sammen med dem.

Foto: Mark Fullerton.

Ingen kommentarer: