mandag, mars 14, 2011

Grenseløs kjærlighet

Jeg ble så grepet av innholdet i dette diktet som Watchman Nee (bildet), den kinesiske husmenighetslederen, som tilbrakte 14 år i arbeidsleire for sin tro, skrev da han var ung og sto på terskelen til sin rike tjeneste for Kristi kropp i Kina. Det kan gjerne brukes som en bønn:

Din kjærlighet er så grenseløs, så vid, så djup, så god. Gjennom den kan syndere, slike som meg, velsignes i overflod.

Så høy en pris har min Herre betalt, Han ga seg selv for meg.

Hva annet kan jeg, enn å løfte Hans kors og følge Ham helt på Hans vei?

Alt annet vil jeg gi avkall på, Kristus er mitt liv og mitt alt.

Kom liv, kom død, hva gjør vel det? Kan jeg angre den vei jeg har valgt?

Satan, verden og kjødet, vil dra meg fra Ham,
Å, Herre, styrk Du Ditt svake barn, la meg ikke bringe navnet Ditt skam.

Ingen kommentarer: