torsdag, april 20, 2023

En drøm om Den evangelisk-lutherske frikirke


I natt drømte jeg at jeg var på en ledersamling i Den evangelisk-lutherske frikirke. Hvorfor jeg var der vet jeg ikke. Men under samlingen så jeg, som i et syn, en stor sekk. Når den ble åpnet viste det seg at den inneholdt såkorn. Deler av såkornet var begynt å spire, men mesteparten av det var ikke modent.

Etter ledersamlingen satte deltagerne seg på et tog for å reise videre. Tilsyneelatende gikk alle av på feil stasjon. På perrongen var det lagt ut en matte, som passasjerene tråkket på. Under denne matten lå det en buktende slange. Inærheten av togstasjonen ble det utkjempet et stort slaag. Det var full krig.

Men midt i krigsmørket går hver av deltagerne med hver sin pose med dyrebart såkorn. Såkornet har begynt å spire allerede.

Ingen kommentarer: