onsdag, april 05, 2023

I bønnekamp for Israel i natt


Aldri så galt at det ikke er godt for noe! I natt våknet jeg av føling. Blodsukkeret var veldig lavt. Det er et styr. Mens jeg ordnet meg noe å spise sjekket jeg nyhetene, og plutselig var jeg midt oppe i en bønnekamp for den svært så dramatiske situasjonen i Israel i natt. Klokken var ganske nøyaktig 0312. 

Da hadde israelsk politi tatt seg inn i al-Aqsa-moskeen i Jerusalem. Inne i moskeen hadde en palestinsk mobb samlet seg med steiner, stokker og fyrverkeri, og israelsk politi gikk da inn i moskeen for å forhindre opptøyer i natt og i morgentimene i dag. 350 palestina-arabere skal være arrestert. Palestinerne svarte på dette med å skyte oppni raketter fra grenseområdene til Gaza. Ingen mennesker skal ha blitt skadet av disse rakettene, men en fabrikkbygning i Sderot skal ha blitt rammet. I tillegg skal en israelsk soldat ha blitt skadet i en skyteepisode nær Hebron. Han behandles nå på sykehus. 

Israel skal i følge landets sikkerhetsmyndigheter så langt i år ha vært utsatt for 200 betydelige terrorrangrep.

Det var underlig å få være i bønnekamp for Israel og for Jerusalem mens dette skjedde. 

"Se, han slumrer ikke og sover ikke, Israels vokter." ((Salme 121,4)

Ingen kommentarer: