torsdag, mars 04, 2010

Pastorkonferanse på bibelsk grunn

Det er fantastisk hvilke muligheter Internett gir oss. Jeg brukte deler av gårsdagen til å få med meg "Shepherds Conference 2010" live fra Grace Community Church i Sun Valley i California. Jeg har lenge ønsket å delta på denne årlige konferansen, men den lange reisen til USA gjør det umulig for mitt vedkommende. Men takket være Internett kan jeg nå sitte hjemme i stua og følge med! Dessverre er det på grunn av tidsforskjellene ikke mulig å få med seg alle sendingene. Konferansen som samler et stort antall pastorer varer frem til 7. mars, og simultantolkes også til spansk og russisk. Jeg skal prøve å få med meg så mye som mulig, for dette er virkelig soldig kost bygget på Guds ord.

Det begynner å bli noen år siden at den anerkjente pastoren og bibellæreren John MacArthur (bildet) inviterte til den første "Shepherd Conference". Han er også blant årets talere, men her deltar også Dr. R. Albert Mohler jr, som er president for Sørstatsbaptistenes teologiske seminar, Dr. Stephen Lawson som er seniorpastor for Christ Fellowship Baptist Church i Mobile i Alabama, Dr. Rich Holland som er pastor i samme menighet som John MacArthur, Phil Johnson som leder Grace to You og Tom Pennington, seniorpastor for Countryside Bible Church i Dallas Texas.

Du kan følge sendingene her:

http://www.shepherdsfellowship.org/sc/live/player/default.aspx

Ingen kommentarer: