fredag, april 29, 2016

50.000 har besøkt bloggen Monastisk siden starten

Som noen av dere vet driver jeg også en annen blogg: Monastisk. I dag passerte den 50.000 besøkende. Jeg startet bloggen i 2011, og formålet med denne uttrykte jeg den gangen slik:

"Et forum for den tidlige kirkens tro og radikale Jesus-etterfølgelse. Monastisk er en del av den nymonastiske bevegelsen med dens vektlegging av de åndelige disipliner og arbeid for rettferd."

I motsetning til hovedbloggen min - den du leser nå - blir ikke Monastisk oppdatert daglig. Innleggene der kommer med litt ujevne mellomrom. Her kan du lese små biografier om kjente skikkelser gjennom kirkens historie - fra ulike kirkelige tradisjoner. Her vil du finne sitater fra kirke- og ørkenfedre og åndelige forfattere opp gjennom tiden, mange av den oversatt til norsk for aller første gang. Og her vil du finne oversikter over seminarer, møter og retreater i Norge og utlandet. Noen ganger presenterer jeg også tekster som jeg har fått eneretten på i Norge.

Bloggen Monastisk inneholder så langt 763 artikler.

Hovedbloggen inneholder mer enn 10.000 artikler og nærmer seg to millioner besøkende.

Du finner bloggen Monastisk her: http://www.monastisk.blogspot.com

Ingen kommentarer: