tirsdag, april 19, 2016

Gud gjør under langs Silkeveien

Av sikkerhetshensyn kan jeg ikke fortelle hvor dette har skjedd, men så mye kan jeg fortelle er at det har skjedd langs den såkalte Silkeveien:

En kristen bror ble arrestert i forrige uke. Han ble satt i fengsel i to netter. Han forteller nå begeistret om hvordan evangeliet får vinger og sprer seg på de mest utenkelige steder:

"På politistasjonen den første dagen møtte jeg en skikkelig hard ateist. Han skulle starte soningen av en 10 års fengselsstraff. Han sa til meg: 'Jeg kan ikke tro på en Gud jeg ikke kan se.' 'Herren har ingen problemer med å åpenbare seg for deg', svarte jeg.

Morgenen etter våknet han opp (vi sov på benker tvers overfor hverandre i den samme cellen) og utbrøt:

'David, jeg drømte at Gud hadde sendt deg hit på grunn av meg!'

Be for ham, han fikk med seg et Nytestamente i det jeg skulle dra til fengselet (selv om han var livredd for hva de radikale muslimene ville gjøre med ham om de fant det ut). Jeg tror politiet tok det fra ham, men be om at han vil komme i kontakt med troende, enten i fengselet eller via brev (ganske mange innsatte korresponderer med hverandre via brev)."

Ingen kommentarer: