torsdag, januar 07, 2021

Amerikansk profet erkjenner at han tok feil om Donald Trump og beklager


En av USAs mest velkjente profetiske røster, Jeremiah Johnson som er en av flere profeter som har profetert at Donald Trump skulle vinne valget og bli president for en ny fireårsperiode, kommer nå med en offentlig beklagelse for å ha fremført ord på Guds vegne som åpenbart var feil. Det krever mot og integritet for å gjøre noe slikt. Her er brevet, datert 7. januar 2021, i min oversettelse:

Jeg har sendt dette brevet til eldre, respekterte nasjonale ledere i Kkristi kropp som nå har gitt sin tillatelse til å offentliggjøre det offentlig. Jeg er for tiden i en relasjon med lokale eldste der jeg bor som jeg setter stor pris på og mener er avgjørende for ansvarlighet i mitt liv, ekteskap og tjeneste. Vi har hatt en dialog, bedt, og jeg fortsetter å motta instruksjonene og korrigeringene deres. Jeg har lært noen veldig harde og verdifulle leksjoner gjennom denne prosessen, og jeg har tenkt å være så gjennomsiktig som mulig i de følgende kommentarene. Den profetiske tjenesten er ganske enkelt en av gavene som Gud har gitt kroppen sin, og vi bør alltid være aktivt på jakt etter forhold og ansvarlighet, først på lokalt nivå og deretter nasjonalt hvis det er dit Guds kall fører oss.

Målet mitt i denne offentlige unnskyldningen er todelt. Først vil jeg omvende meg for å ha profetert unøyaktig at Donald Trump ville vinne en andre periode som USAs president. Jeg nekter å skylde på de hellige og si: "Det skjedde ikke fordi de ikke ba nok." Jeg vil heller ikke forkynne: "Donald Trump vant faktisk, så jeg hadde rett, men nå er det stjålet fra ham." Jeg tror den første uttalelsen søker å lindre den profetiske sendebudet fra ansvaret for det han profeterte, og den andre uttalelsen er fylt med potensiell stolthet og uvillighet til å ydmyke seg og innrømme at han tok feil.

Jeg vil erkjenne: "Jeg tok feil, jeg er veldig lei meg, og jeg ber om tilgivelse." Jeg vil spesifikt be om unnskyldning for alle troende som jeg nå har forårsaket potensiell tvil om Guds røst og hans evne til å tale til sitt folk. Som menneske savnet jeg det Gud sa; men vær trygg på at Gud selv IKKE er en løgner, og hans skrevne ord bør alltid være grunnlaget og kilden til våre liv som kristne.

For det andre vil jeg forklare min profetiske prosess underveis, slik at alle som ønsker å vokse og lære av mine feil, kan ha fordelen av å gjøre det - spesielt andre profeter og profetiske mennesker. Som offentlig person erkjenner jeg at feilene mine ofte har offentlige konsekvenser, og jeg vil være så gjennomsiktig som mulig.'

Oversettelsen min er et utdrag av et lengre brev hvor Jeremiah Johnson mer detaljert forklarer seg.

Ingen kommentarer: