mandag, oktober 17, 2022

I natt drømte jeg at jeg var naken - og avslørt


 I natt drømte jeg at jeg var naken under et møte med trossøsken som led mye for Kristus. Jeg var til stede på et møte med en undergrunnskirkee et eller annet sted i verden. Vi var få til stede i et ganske stort rom. De sang ikke, bare fremsa ordene stillferdig for ikke å vekke oppmerksomhet. Da opppdager jeg til min store forskrekkelse at jeg er helt naken. Alle de andre har klær på. Jeg kjenner meg avslørt, utilpass og leter febrilsk etter noe å kle min nakenhet med. 

Da oppdager jeg plutselig en Bibel liggende på et bord, og jeg hører ordene: "Kle deg i Ordet"

Jjeg reiser meg skjelvende, går bort til bordet, tar tak i Bibelen og kryper 'opp i' Ordet og skjuler min nakenhet.

Når jeg våkner minnes jeg ordene fra Åpenbaringen: "Fordi du sier: Jeg er rik, jeg har overflod og har ingen nød - og du vet ikke at du er ussel og ynkelig, og fattig og blind og naken, så råder jeg deg at du kjøper av meg: Gull, lutret i ild, for at du kan bli rik, og hvite klær, for at du kan være kledd i dem og skjule din nakenhets skam ikke skal bli stilt til skue, og øyensalve til å salve dine øyne med, for at du kan se."

Ingen kommentarer: