fredag, juli 24, 2009

En ny overgivelse til Jesus

En bønn om overgivelse. Det kommer perioder i våre liv da vi trenger en ny overgivelse til Jesus. I dag er jeg blitt minnet om apostelen den sterke overgivelsen til apostelen Paulus, som vi finner i Fil 3,7-9a:

"Men det som før var en vinning for meg, det regner jeg nå for Kristi skyld som tap. Ja, jeg regner alt som tap, fordi det å kjenne Kristus Jesus, min Herre, er så mye mer verd. For hans skyld har jeg tapt alt, og alt jeg har tapt, regner jeg som verdiløst skrap, bare jeg kan vinne Kristus og bli funnet i ham ..."

1 kommentar:

Karin sa...

Tack för denna underbara lovsång till Vår Kung Jesus!
Jag tror att vi behöver flera gånger i våra liv göra denna overgivelse till Honom!
BJornOlav,tänkte du på de underbara stycket som stod att läsa i dagens daglig kraft!
"Håll eder mycket nära Mig säger Jesus där!"Ja det är hemligheten,att i allting se upp till Honom!
Ha en bra dag!
Karin