torsdag, februar 11, 2010

Livet handler om å ære Gud, del 1

Jeg har skrevet om Jeff Noblit (bildet) ved en tidligere anledning. Han er pastor for Grace Life Church i Shoals, en menighet tilhørende nettverket til Sørstatsbaptistene. Paul Washer, som flere av bloggens lesere også har stiftet bekjentskap gjennom denne bloggen, er medlem her. Jeff Noblit har skrevet en artikkel som han kaller: "Svaret på det store spørsmålet", hvorfra jeg har forsøkt å oversette noe jeg synes det var viktig at bloggens lesere fikk med seg:

Hva handler livet om?

Alt ved livet handler om dette: Å ære Gud.

"I begynnelsen skapte Gud himmelen og jorden." (1.Mos 1,1)

"Må Herrens herlighet forbli til evig tid! Må Herren glede seg i sine gjerninger." (Salme 104,31)

"Himlene forkynner Guds herlighet. Og hvelvingen viser Hans henders verk." (Salme 19,1)

På en spesiell og unik måte skapte Gud mennesket i sitt bilde for å bringe ære til Ham:

"Gud skapte mennesket i sitt bilde. I Guds bilde skapte Han det. Til mann og kvinne skapte Han dem." (1.Mos 1,27)

Å herliggjøre Gud er årsaken til menneskets eksistens.

"... hver den som er kalt ved Mitt navn, som Jeg har skapt til Min ære. Jeg formet ham, ja, Jeg har dannet ham." (Jes 43,7)

Gi Herren, dere folkenes stammer, gi Herren ære og makt! Gi Herren den ære som tilkommer Hans navn. Bær fram offer og kom fram for Hans ansikt! Tilbe Herren i Hans hellighets skjønnhet." (1.Krøn 16,28-29)

(fortsettes)

Ingen kommentarer: