mandag, juni 01, 2009

Av og til består bønn ganske enkelt av å vente



"Jesus vår glede, når vi innser at du elsker oss blir noe i oss lindret, ja, til og med forvandlet. Vi spør deg: 'Hva ønsker du av meg?' Og ved Den Hellige Ånd svarer du: 'La ingen ting bekymre deg. Jeg ber i deg. Våg å gi ditt liv.'

Av og til består bønn ganske enkelt av å vente: vente på at det vil åpne seg en vei framover, at de indre motstanden skal forsvinne. På samme måte som vi erfarte også Kristus tider av brennende tålmodighet.

Troen ber oss verken om å tilintetgjøre eller opphøye det menneskelige begjær, men samle det i et begjær som er enda større:

tørsten etter Gud.

(Bror Roger av Taize)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, og amen!
Enda en vis mann med vise tanker.
Tove O

Karin sa...

Denna bönen är en bön som jag verkligen vill be i min ensamma stunder med min Jesus!
Tack BjornOlav för att du delar denna bönen med oss.
BjornOlav,jag funderar på en sak,skulle du vilja ge Stener min e-post adress,så kan han skicka en e-post till mej?
Guds Frid!
Karin

Bjørn Olav sa...

Jeg skal besørge epostadressen til Stener. Ha en velsignet dag.