søndag, oktober 18, 2020

Gårsdagens lærdom


I den vakre oktoberdagen ruslet May Sissel og jeg en tur i nabolaget med hunden vår. Poirot. På grunn av det skarpe sollyset hadde jeg tatt solbriller utenpå brillene mine. Etter å ha gått noen skritt, ble jeg svimmel og uvel, så jeg var glad jeg hadde rullatoren min med meg, slik at jeg hadde noe å holde i. Men jeg hadde så lyst på en tur i det fine været, at jeg var fast bestemt på å fullføre turen selv om jeg var uvel og utsø. Jeg undret meg over hva som forårsaket svimmelheten? Jeg håpet inderlig at Parkinsons ikke var årsaken.

Jeg kom hjem og tok av meg solbrillene. Det var da jeg oppdaget at jeg hadde på meg lesebrillene! Ikke rart jeg var svimmel! Jeg trodde jeg hadde de vanlige brillene på meg, og merket ikke forskjellen under de tykke solbrillene. en nyttig lærdom! Så lettet jeg ble!

Ingen kommentarer: