fredag, juli 13, 2018

I går kunne det gått riktig galt

I dag kjenner vi på en stor takknemlighet til Herren. For i går kveld kunne det gått riktig galt.

På grunn av Parkinsons må jeg ta mange pauser i løpet av dagen. Da er sofaen god å ha. Over sofaen vår har vi to lamper. Jeg hadde akkurat reist meg opp for å gå til kjøkkenet da jeg merket meg at den ene lampen gikk på og av seg selv. Det skjedde flere ganger. Når jeg kom tilbake begynte det å ryke kraftig fra den ene. Og da mener jeg kraftig. Jeg fikk hjelp av Joachim, sønnen vår, til å dra frem sofaen og få ut støpslet. Det luktet skikkelig brent.

For sikkerhets skyld ringte jeg brannvesenet, og siden de var like i nærheten, valgte de å komme hjem til oss for å sjekke det som var skjedd. Dagen før hadde en lignende lampe begynt å blunke i et gjesterom i kjelleren, men det skjedde ikke noe med den.

Heldigvis var noen av oss hjemme. Heldigvis skjedde det ikke mens vi sov, og heldigvis begynte det ikke å brenne.

I dag takker vi for Guds engler som beskyttet huset og hjemmet vårt.

"For han skal gi englene sine befaling om å bevare deg på alle dine veier." (Salme 91,11)

"Er ikke alle englene ånder i Guds tjeneste, som sendes ut for å hjelpe dem som skal arve frelsen." (Hebr 1,14)

Takk, gode Gud, for dine engler og for din beskyttelse.

Ingen kommentarer: