torsdag, november 05, 2020

Covid 19 burde bringe oss på kne for Gud i inderlig bønn for landet vårt


Åtte måneder med begrensning, isolasjon og sorg. Opptøyer i gatene. Finansielle markeder i fritt fall. Nesten 1,2 millioner mennesker døde (med vinter på vei i nord). Stengte kirker over hele verden for offentlige gudstjenester for første gang i 2000 år.

Mine kjære venner, hvis 2020 fremdeles ikke har brakt oss på kne, hvis det ennå ikke har blitt et vekkerop til presserende bønn i våre liv, hvis det ikke på en eller annen måte gjør meg snillere, hvis jeg faktisk fortsatt forventer at politikere skal løse dette, eller økonomer for å fikse det, eller leger til å kurere det, eller bibelvers for å holde problemene mine i sjakk, kanskje jeg må be Den hellige ånd om en presserende inngripen i mitt hjerte! Å defibrillere zombiesjelen min til å ”søke Herren mens han ennå er å finne; å kalle ham mens han ennå er nær ”(Jesaja 55: 7)

- Pete Grieg (bildet), leder for bønneinitiativet 24/7

Norsk oversettelse: Bjørn Olav Hansen (c)

Ingen kommentarer: