torsdag, april 22, 2010

Ved dagens begynnelse og ved dens slutt

En morgenbønn:

Kristus, Du som elsket,
som døde på korstreet,
hver dag og hver natt
tenker jeg på Din kjærlighet.
Når jeg legger meg
og når jeg står opp,
i liv og død
er Du min legedom og fred.
Hver dag og hver natt
tenker jeg på Din nåde
som Du har overøst meg med.
Hver dag og hver natt
la meg bli fylt mer
av kjærlighet til Deg.

En kveldsbønn

For mitt hjerte og for mitt hus:
Guds velsignelse.
Når jeg kommer og når jeg går:
Guds fred.
I mitt liv og i min lengsel:
Guds kjærlighet.
I min siste time
og den nye begynnelsen:
Guds armer som tar imot meg
og bringer meg hjem.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Takk..... Slike ting er så fint at du legger ut, det er så fint å bruke i husgrupper osv.
Gode hilsener fra Otto.

Bjørn Olav sa...

Det var hyggelig å høre. Må Herren rikelig velsigne deg, og dine, Otto.

Anonym sa...

Så var husgruppa slutt for ikveld....
Jeg hadde funnet et eldgammelt rekvedstykke, som kunne gi assosiasjoner til en båt. Vi tente våre lys fra Kristuslyset og plasserte oss i båten på vei til himmelen.
Så ble kvelden avsluttet med dagens nye kveldsbønn, og det var godt å høre: I min siste time og den nye begynnelsen: Guds armer som tar imot meg og bringer meg hjem. Igjen, hilsen fra Otto