tirsdag, august 25, 2015

Anne Graham Lotz minnes sin ektemann og ber om forbønn for Jerusalem

Anne Graham Lotz skriver følgende rett etter sin ektefelles død:

'For mindre enn en uke siden, den 19.august tok jeg farvel med min ektefelle i nesten 49 år. I det øyeblikket var det bare en ting som virkelig tellet: det var den beslutningen han tok som en fire år gammel gutt på en ferie-bibelskole om å sette sin lit til Jesus som sin Frelser. 

Som et resultat av dette visste han at for resten av hans liv var hans synder tilgitt, han eide evig liv og han hadde fred med Gud. 

Hvilken gave hans tro var, og fortsetter å være for hans familie og venner. Vi vet at avskjeden var ikke endelig. Vi sørger, men ikke uten håp. Vi vet at vi vil se Danny Lotz igjen i vår Fars hus ikke på grunn av noe han har gjort, men på grunn av Guds forunderlige nåde som ble gitt ham på korset.

For flere uker siden, uten å vite noe om at Danny ganske snart ville tre inn i evigheten, fikk jeg en byrde i mitt hjerte nok en gang for å be for Jerusalem. Jeg bestemte meg for å gjenta bønneaksjonen 'Be for Jerusalem 1. september' slik vi gjorde det også i fjor'.

Jeg kommer tilbake med mer om dette her på bloggen.

Ingen kommentarer: