tirsdag, august 30, 2011

Hellighetslengsel, del 6

Hos David finner vi Gudslengselen:

"Èn ting har jeg bedt Herren om, det stunder jeg etter: At jeg må bo i Herrens hus alle mitt livs dager for å skue Herrens liflighet og grunne i hans tempel." (Salme 27,4)

Det er veldig lett å bli så opptatt av tjenesten for Guds rike, at man glemmer det viktigste: Gudsrelasjonen. Tiden med Ham alene. Det er lett å bli så opptatt av gavene, at man glemmer giveren.

Et tegn på modning i våre liv er når den lengeslen Ånden skaper i vårt indre, får seg uttrykk i at vi setter av tid for å skue Ham!

Når det ikke lenger dreier seg om hvordan jeg skal bli velsignet og møtt av Gud, men det dreier seg om å elske Ham, være i Hans nærhet.

Teresa av Avila har sagt: Når du ber, skal du huske at det er Giveren som er Gaven!

Ingen kommentarer: